fbpx 3374857375976349
Zaznacz stronę

Wasze relacje są idealne, może Wam się wydawać, że nic nie jest wstanie ich popsuć. Tworzycie zgrany zespół i nie wyobrażacie sobie tworzyć go z kimś innym. Pamiętajmy jednak, że w życiu wszystko może się zdarzyć. Chcemy Wam pokazać, jakie są nasze sposoby rozwiązywania konfliktów.

Pisze czasami w postach o tym, że rozmowa jest najważniejsza. Czyje się wtedy jak terapeuta rodzinny. Jednak nie ma co tu ukrywać, że w tym zespole rozmowa jest kluczowa. Tutaj jeżeli czegoś nie powiemy, to nikt się nie domyśli.

Co robić aby rozwiązać konflikt:

Być szczerym – tak jak w małżeństwie, przyjaźni tak i tutaj małe nieporozumienia, które nie zostały wyjaśnione, mogą zmienić się w ogromne problemu. Trudne do rozwiązania. Mówmy otwarcie o tym co nas niepokoi, a wtedy każda ze stron będzie wiedziała, że nie ma problemu którego nie może poruszyć i którego nie da się rozwiązać

Być konkretnym – jeśli pojawi się problem, jeśli nie będziemy mogli szybciej przyjechać, spóźnimy się czy nie zdążymy wykonać wszystkich swoich obowiązków to powiedzmy: Nie zdążyłem/am posprzątać, ponieważ nie miałem/miałam wystarczająco dużo czasu pomiędzy przerwami.

Szukaj rozwiązań – zawsze szukaj wspólnego rozwiązania problemów. Pomoże to utrzymać waszą relacje w dobrych ryzach, a zarazem będzie to dobre dla waszego podopiecznego

Staraj się nie mieszać w wasze spory podopiecznego – opiekunie pracujesz dla rodziny, rodzino opiekun pracuje dla Ciebie. Nigdy nie rozwiązujcie swoich konfliktów w obecności podopiecznego. Nigdy nie powinniśmy opowiadać o tym czego dotyczył konflikt i obrażać drugiej strony. To nie wpływanie za dobrze na wsze relacje, a wasz podopieczny na pewno podzieli się informacjami z każdą ze stron.

Czego unikać, aby konfliktów powstawało jak najmniej:

Tłumienie negatywnych emocji – nie radziłabym gromadzić wszystkich negatywnych emocji przez miesiące. Pamiętaj, że najlepiej jest rozwiązywać konkretny problem w danej chwili, sytuacji.

Nie oskarżaj – nie prowadź do tego, aby druga strona musiała znajdować się w defensywie. Informuj pracodawcę lub pracownika o tym, że coś Ci się nie podoba, ale wprowadź do rozmowy bardziej pozytywny charakter np. „Sądzę, że byłoby lepiej gdyby…”

Nie ignoruj odpowiedzi drugiej strony – nie zawsze zgadzamy się z odpowiedzią drugiej strony, jednak pamiętajmy o tym, że warto ją poznać.

Nie przyjmuj wszystkiego osobiście – rodzina pragnie dla swoich najbliższych wszystkiego co najlepsze, dlatego czasami proszą opiekuna o zachowanie, które nie zawsze jest dla nich zrozumiałe. Jeżeli opiekun uważa, że takie rozwiązanie nie jest dobre dla ich podopiecznego, może o tym powiedzieć. Jednak pamiętajmy, że rodzina nie chce skrzywdzić najbliższej osoby.


Pamiętajcie, że jeśli wasze sposoby na rozwiązania konfliktów pomagają, to nie zmieniajcie, ich jeśli są skuteczne.


Jeżeli potrzebujesz odpowiedniego opiekuna stwórz konto na naszym portalu i szukaj bez żadnych ograniczeń.
https://opiekun-pomocnadlon.pl/panel/register